Thursday, June 5, 2008

ku rela melepaskan mu..

katakanlah wahai rembulan..
apakah masih ada cinta bagi ku..
apakah senyuman yang ku ukir selama ini..
hanyalah kepalsuan yang aku cipta..
demi menutup hati yang hampir mati..
hasruskah aku terus mengukir senyuman..
sedangkan hati ini merana..
terlalu pahit untuku telan semua ini..
semua keputusan yang ku terima darinya..
hati ini terlalu sedih dan pedih..
bagai dihiris dengan sembilu..

wahai sang pencinta..
apakah harus aku terus menunggunya..
sedangkan dia mempermainkan perasaan ini..
ibarat burung manis jangan dipakai..
aku tewas dan kecundang akhirnya..
tidaklah mawar hampiri kumbang..
bukanlah cinta bila di kejar..
akan ku biarkan cahaya cinta itu berlalu..
aku tidak akan menuggunya lagi..
malam ini, esok ataupun lusa..
biarlah cintaku pergi untuk selamanya..
biarlah dia bebas untuk mencintai..
juga bebas untuk dicintai..

duhai kekasih..
ketahuilah kau cintaku tidak pernah mati..
aku tidak akan mati kerna kehilanganmu..
walaupun kau tiada disisi menemaniku..
walaupun kau tiada disisi tika ku memerlukanmu..
aku mampu berdiri menghadap mentari..
aku masih boleh menghirup udara segar di pagi hari..
bahkan aku mampu bertahan tanpamu..
tiada apa yang berubah sama sekali..
takdir yang akan menuntunku..
mencari cinta yang kekal abadi..
akan ku semadikan memori kita bersama..
semoga kau bahagia disampingnya..

No comments: